VIDEOGRAPHY

کلیپ تبلیغاتی چیست ؟

 

کلیپ یا تیزر تبلیغاتی استراتژی است که هر صاحب کاری باید آنرا در نظر بگیرد.کلیپ تبلیغاتی در افزایش فروش و جا افتادن نام تجاریتان نقش موثری دارد.

شما میتوانید به جای معرفی یک مطلب , مردم را به دیدن یک کلیپ جذاب دعوت کنید . آگهی و کلیپ های تبلیغاتی مردم را برای خرید از شما مشتاق میکند که البته نحوه ساخت کلیپ هم بسیار موثراست به همین دلیل سعی کنید تیزرتان خسته کننده نباشد .

قرار دادن تیزر ها در وبسایتتان و و کنال یوتیوپ و . . . سرعت معروف شدن شمارا افزایش میدهد.

 

مراحل ساخت کلیپ تبلیغاتی

 

1_ در ساخت کلیپ , به چند ثانیه اول توجه کنید زیرا اهمیت زیادی دارد

{ آغاز ویدیو شما بسیار حائز اهمیت است.برای حفظ مشتری به هیچ عنوان دکمه ای برای کلیک کردن نگذارید . سعی کنید تیزر را طوری آغاز کنید که افرادی که در حوضه شما فعالیت میکنند را جذب کنید . برای جلب توجه مخاطب میتوانید کلیپ خود را با طرح یک سوال آغاز کنید }

2_ مواردی که باعث تمایز بین برند شما و برندهای رقیب است را برجسته بیان کنید

{ برای مثال شما میتوانید به یک همچین سوالی در تیزر خود پاسخ دهید : دلیل علاقه مند شدن مردم به برند شما چیست ؟

بیان کنید که چرا برند شما یک برند خاص است . هر چه مزایای برند خود را بیشتر بیان کنید کلیپ شما تاثیرگذار تر خواهد بود }

3_ زمان کلیپ تبلیغاتی بسیار مهم است پس به آن توجه داشته باشید

{ از مستندی شدن و کسل کننده شدن کلیپ خودداری کنید . اکثر تیزر های تبلیغاتی 30 ثانیه است پس هنگام ساخت اسکریپت این طول بهینه را در نظر بگیرید . البته در بعضی موارد ساخت کلیپ های بلند هم میتواند تاثیر گذار باشد به طور مثال اگه شما میخواهید یکی از افراد شرکت در کلیپ تان صحبت کند یک کلیپ نسبتا طولانی ایده آل است . اما نه در همه ی موارد }

4_ دلیل انتخاب برندتان توسط مردم را به بینندگان بگویید

{ بینندگان باید بعد از اتمام کلیپ بدانند که چه چیزی باعث میشود که تصمیم به انتخاب شما بگیرند .این مهم است که بینندگان دلیل تمایز شما از برند های رقیب را بفهمند }

5_ از نحوه تماس و برقراری ارتباط مشتریان با خود فیلمبراری کنید

{ انتهای کلیپ خود را به این بخش اختصاص دهید . به طور مثال بگویید که روش شرکت در قرعه کشی ها چگونه است یا روش خرید محصولات و بهره مندی از خدمات را بیان کنید }

انچه در مرحله پیش از تولید اهمیت زیادی دارد ایده خلق کردن , و طرح اولیه است .


در ایران استفاده از شبکه های اجتماعی زیاد است . بنا بر آمار , افرادی که گوشی هوشمند دارن 10 درصد از زمان خود را صرف اینستاگرام و تلگرام و بقیه شبکه های اجتماعی میکنند و این به این معناست که این رسانه بیشتر از تلوزیون دیده میشود .با بالا رفتن سرعت اینترنت , مردم وقت بیشتری را صرف تماشای پست های ویدیویی میکنند تا جایی که بازدید پست های ویدیویی 10 برابر پست های تصویری و متنی است . پس به این نتیجه میرسیم که میتوانیم به کسب و کار خود  با ساخت کلیپ های تبلیغاتی و قرار دادن آن در این شبکه ها رونق ببخشیم .

کلیپ تبلیغاتی باعث میشود کسب و کار خود را در یک زمان کوتاه به مخاطبان نمایش بدهید .

در کل کلیپ تبلیغاتی یک تکنیک برای معرفی خدمات در رسانه های دیجیتال است.

 

ویژگی های یک کلیپ تبلیغاتی موفق چیست ؟

 

  • کلیپ ها بر اساس نیاز مخاطبین باشد , ن بر اساس سلیقه کارفرما
  • استفاده از ایده های خلاقانه و با مفهوم
  • ظاهر کلیپ باید دارای جذابیت باشد
  • پیام تبلیغ به سرعت انتقال داده شود

 

از کلیپ تبلیغاتی در چه مواردی میتوان استفاده کرد ؟

 

  • نمایش در وبسایت شرکت
  • پخش کلیپ در تالار ها و هتل ها
  • بین سریالهای تلوزیونی
  • پخش در سمینار ها
  • پخش در سایت های اشتراک گذاری ویدیو
  • پخش در سالن های انتظار
  • و . . .

 

امروزه کلیپ های تبلیغاتی در کنار سریال ها و فیلم های تلوزیونی به نمایش در می آیند تا اهمیت خود را ثابت کنند.

مشخص است که برای ساخت یک کلیپ تبلیغاتی , تحقیق درباره ی نام تجاری شرکت ضروریست.

از آنجایی که ساخت کلیپ تبلیغاتی نیاز به وقت و هزینه زیادی دارد پس باید بسیار دقت کنیم تا کلیپ ما آن تاثیر گذاری لازم را داشته باشد . ساخت کلیپ تبلیغاتی شامل سه مرحه اصلی : پیش از تولید , تولید و پس از تولید است . تهیه فیلنامه , انتخاب بازیگر و تدوین و . . . از جمله اقداماتی است که در ساخت کلیپ تبلیغاتی رعایت میشود .

استراتژی , نوآوری و اجرا سه بخش اصلی در ساخت یک کلیپ به شمار می آیند کلیپ های موفق , از لحاظ استراتژی بدون نقص هستند . مفهومی خلاق و یک اجرای مناسب دارند . انتخاب سبک و لحن آگهی , یکی از ویژگی های استراتژی خلاق است .

قالب های متفاوتی در ساخت کلیپ های تبلیغاتی به کار میرود . بعضی کلیپ ها یک قالب و بعضی کلیپ ها چندین قالب را در بر میگیرند . ما باید قالبی را انتخاب کنیم که پیام مارا به بهترین شکل ممکن در بر گیرد و ارائه دهد و با بیننده ارتباط صمیمی برقرار کند . انتخاب قالب بسته به نوع هدف ما انتخاب میشود . برخی از قالب های تبلیغاتی عبارتند از داستانی , طنز , فکاهی و . . .

آنچه مهم است نمایش خلاقانه پیام ماست . . . یک تبلیغ کننده ی موفق هدف و مخاطبان را با دقت انتخاب میکند و پیام را در یک قالب خیلی خاص و مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی , به تهیه کلیپ میپردازد .

هدف ساخت کلیپ , انتقال معنا و مفهوم است پس هر کلیپ تاثیر گذاری , براساس یک سناریو حرفه ای ساخته میشود .

بعد از اتمام کلیپ و رفع معایب آن , باید نسبت به انتخاب شبکه تلوزیونی و تایم پخش اقدام کنیم و در نهایت بعد از خرید فضای نمایشی , کلیپ ما به نمایش در خواهد آمد.