تیزرهای تبلیغاتی

nevisande 25 فروردین, 1398 0 دیدگاه

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی موضوع تیزرهای تبلیغاتی بپردازیم. در حال حاضر اکثرتبلیغات بر اساس ویدئو انجام می شود. ویدیو ابزار قدرتمند بازاریابی است. بعضی افراد ترجیح می دهند یک فیلم را تماشا کنند تا یک کتاب بخوانند. به همین ترتیب، فیلم ها گاهی اوقات راحت ترمفهوم را منتقل می کنند. گاهی لازم نیست که توجه کامل شما به تماشای ویدئو باشد، شما حتی با گوش دادن می تواند ازآن به درک  واقعی برسید. یکی از قوانین کلیدی بازاریابی دیجیتال در بخش تیزرهای تبلیغاتی، فروش سریع و موثر محصولات شما است. به همین دلیل مهم است که آن چند ثانیه اول با ویدئو جذاب و متن خوب مردم را به سمت خود بکشید و محتوای خود را بالا ببرید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با تیزرهای تبلیغاتی آشنا شوید.

در این مقاله سعی می شود که به سوالات زیر پاسخ داده شود.

  • نقش تیزرهای تبلیغاتی چیست؟
  • تبلیغات در چه بستری صورت می پذیرد؟
  • مراحل طراحی تیزر تبلیغاتی چیست؟
  • چه عواملی باعث می‌شود که یک تیزر تبلیغاتی خوب ساخته شود؟
  • مدت زمان لازم برای پخش یک تیزر تبلیغاتی چقدر است؟
  • تفاوت تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون با سایر رسانه ها در چیست؟
  • چرا فیلم‌ها در تیزرهای تبلیغاتی موثر تر هستند؟
  • از تیزرهای تبلیغاتی در چه پلتفرم هایی استفاده می شود؟

نقش تیزرهای تبلیغاتی چیست؟

تیزرهای تبلیغاتی، از طریق تکنیک های تبلیغات ، برای مارک ها و شرکت هایی که مایل به عرضه محصولات جدید در بازار مربوطه هستند ،اغلب قبل از اینکه محصول تولید نهایی شود یا زمانی که در بازار عرضه می شوند  به منظور ایجاد توجه به یک برند سوداورو پیشرفت در بازار، شکل می گیرند. در واقع هدف تیزرهای تبلیغاتی ایجاد توجه گسترده و ایجاد هیجان و انتظارات از طریق کنجکاوی مصرف کننده است. برای کسب موفقیت در یک تیزر باید چندین یا ازهمه وسایل رسانه ای به طور وسیع استفاده کرد.

تبلیغات در چه بستری صورت می پذیرد؟

تبلیغات به این معنی است که شما در واقع با بازار هدف خود ارتباط برقرار می کنید. کمپین های تبلیغاتی می توانند از طریق بستر های مختلف مانند تلویزیون، رادیو یا به صورت آنلاین تبلیغات را به اشتراک بگذارند. بخشی از تحقیقات بازاریابی شما، شناسایی مکان های موثر برای مخاطبان مورد نظر شما خواهد بود. یک محصول می تواند یک کمپین آنلاین فوق العاده داشته باشد، اما اگر تحقیقات بازار شما  به طور مثال افراد سالخورده را به عنوان بازار هدف کلیدی شناسایی کرده باشد قطعا بازدهی بالایی خود نخواهد داشت. در حال حاضر رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و …در حال تبدیل شدن به نقطه تمرکز و محبوبیت برای کمپین تبلیغاتی هستند؛ زیرا این می تواند راه بسیار ارزانی برای دسترسی به بسیاری از مشتریان هدف باشد.

تیزرهای-تبلیغاتی

مراحل طراحی تیزر تبلیغاتی چیست؟

مرحله اول: در این مرحله لازم است که شرح کاملی از محصول از طرف صاحب برند به تیم طراحی داده شود تا تمام جوانب آن را بررسی کنند.

مرحله دوم: فراهم کردن سناریو برای معرفی محصول

مرحله سوم: در این مرحله سناریو به گروه تولید و تحویل داده می شود. در این مرحله انتخاب بازیگر، محل اجرای نمایش، انتخاب لباس، گریم و…صورت می‌پذیرد.

مرحله چهارم: مرحله بسیار حساس است و شروع کار اصلی اتفاق می‌افتد و در واقع سناریو به اجرا در خواهد آمد.

مرحله آخر: در این مرحله عملیات مونتاژ و تدوین توسط تیم حرفه ای صورت می گیرد و تیزر تبلیغاتی آماده استفاده می باشد

چه عواملی باعث می‌شود که یک تیزر تبلیغاتی خوب ساخته شود؟

زمانی یک تیزر تبلیغاتی به یک اثر خوب تبدیل می شود که بتواند

  • با مخاطبانش ارتباط برقرار کند
  • دارای طراحی خلاقانه باشد
  • دارای ایده ای باشد که مردم را جذب کند
  • احساسات هدفمند داشته باشد (سرگرم کننده، حس کنجکاوی و حس ماجراجویی را ترغیب کند )
  • نمایش نامه مناسب برای بازیگران داشته باشد
  • وجود یک تیم منسجم و حرفه ای
  • کار بردن تم ها ،رنگ ها و اصول گرافیکی  حرفه ای
  • استفاده از موسیقی تاثیرگذار
  • مونتاژ و خروجی با کیفیت

مدت زمان لازم برای پخش یک تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

فیلم های تبلیغاتی کوتاه بهتر و تاثیر گذارتر هستند، به ویژه که آنها را برای بستر اینترنت بخواهید. فیس‌ بوک توصیه می‌کند که تبلیغات ویدیویی بیشتر از ۱۵ ثانیه نباشد. شاید شما فکر کنید که بیشتر از این زمان برای معرفی یک نام تجاری نیاز است. باید بگوییم که نگران نباشید، محدودیت زمانی در واقع یک چیز خوب است زیرا شما را مجبور می کند تا مفهوم اصلی خود را به یک پیام واضح تبدیل کنید که این بسیار موثرتر از یک حماسه ۱۰ دقیقه‌ای است.

تیزرهای-تبلیغاتی

تفاوت تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون با سایر رسانه ها در چیست؟

از زمانی که ساخت تیزرهای تبلیغاتی باب شده، جامعه به این نتیجه رسیده که ساخت تیزرهای تبلیغاتی در رسانه ای مانند تلویزیون نسبت به سایر رسانه ها هزینه برتر است و این باعث شده که توجه افراد به این نوع تبلیغات بیشتر شود زیرا معتقدند که صاحبان این گونه برندها برای کالاها، محصولات و فعالیت خود احترام قائل هستند. تفاوت دیگر تبلیغات تلویزیونی این است که آنها شما را محدود نمی کنند. برای همه ما پیش آمده که با تبلیغاتی در صفحات وب یا به صورت آنلاین در گوشی های همراه روبه‌رو شده ایم که اصلا به آنها توجه نداشته و سریع از کنار آنها گذشته ایم. آن دسته از تبلیغاتی که در رادیو صورت می‌گیرد را در نظر داشته باشید که به فرکانس های محلی بستگی دارند و ممکن است شما هر تبلیغی را نتوانید بشنوید. با توجه به نکات ذکر شده معمولاً تبلیغات تلویزیونی جذابیت بیشتری دارند و در جذب جامعه هدف موثرتر هستند.

چرا فیلم‌ها در تیزرهای تبلیغاتی موثر تر هستند؟

  • ویدئو ها می توانند یک تجربه حرفه ای را بیان کنند.
  • یک تصور سریع و در عین حال پایدارتر را در ذهن مخاطب به جای بگذارند.
  • فیلم ها برای مصرف راحت تر هستند.
  • فیلم ها با افراد عاطفی ارتباط برقرار می ‌کنند.
  • فیلم ها با کارشناسان صنعت ارتباط دارند .
  • فیلم ها مکالمات را معنی دار ایجاد می کنند.

از تیزرهای تبلیغاتی در چه پلتفرم هایی استفاده می شود؟

نمونه‌هایی از این پلتفرم ها را نام می بریم که قطعاً همه شما با آنها کم و بیش رو به رو شده اید مانند:

  • قرار گرفتن تیزرهای تبلیغاتی در سایت ها
  • پخش تیزرهای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها
  • پخش تیزرهای تبلیغاتی در ویدیو های آموزشی
  • ارائه تیزرهای تبلیغاتی درسالن انتظار هتل ها
  • استفاده از تیزرهای تبلیغاتی در جشنواره‌ها
  • پخش تیزرهای تبلیغاتی بین سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون
  • پخش تیزرهای تبلیغاتی در استادیوم های ورزشی
  • پخش  تیزرهای تبلیغاتی از صفحه نمایش های موجود در سطح شهر
  • پخش از رسانه های اجتماعی  مانند اینستاگرام،فیس بوک،یوتیوب و ….
  • و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *